donderdag 17 december 2009

Online kantoortoepassingen en andere tools

Bij mijn vorige baan heb ik geen ervaring kunnen opdoen met Google docs. Eerlijk gezegd kende ik het niet. Intern werden documenten 'geshared' via een server. Uiteraard werd hier ook (rechten)beheer op uitgevoerd. Een nadeel van die server was dat externen er niet op konden inloggen. Een de ene kant logisch, maar aan de andere kant onhandig. Daarom was er ook een ftpserver ingericht, zodat externen bij bestanden konden. Maar, dan had je alsnog twee versies van de bestanden.

Google docs werd geïntroduceerd bij mijn eerste Provinciaal Service Manager overleg van G!DS ongeveer 3 maanden geleden. Ik gebruik het nu om informatie omtrent projecten te communiceren aan de andere PSM leden. Wat ik handig vind, is dat je kunt zien wie op hetzelfde moment het document probeert te bewerken. Je kunt zelfs met die persoon gaan chatten.

Ik krijg wel het idee dat er soms te veel 'tools' worden ingezet om te communiceren. Dit geldt ook voor de G!DS organisatie. Ik moet nu echt op zoek gaan naar informatie. Terwijl het toch moet kunnen dat alles gebundeld wordt in 1 tool? Hopelijk komt er snel een oplossing...

1 opmerking:

  1. Soms heeft de mens een beetje stimulans nodig in de vorm van een emailtje :-)

    BeantwoordenVerwijderen