donderdag 14 januari 2010

Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk

Ik kon het niet laten om op last.fm weer eens op Muse, Coldplay en de Kaiser Chiefs te zoeken. Ik kreeg gelijk een overzicht van cd's en dvd's. Ik heb random nummers uitgekozen en beluisterd. Jammer dat een liedje maar een paar seconden duurt. Begin je er net lekker in te raken, stopt het!

Het doel waar ik het denk voor zal gebruiken, is het ontdekken van muziek. Ik moet zeggen dat dit een betere tool daarvoor is dan bijvoorbeeld youtube. Hier staat een omschrijving van het album/nummer en de band bij. Netals bij youtube kunnen mensen ook hun reactie achterlaten. Daar ben ik zelf nooit voor, maar lees ze wel graag.

Door de radio leer ik wel weer nieuwe muziek en bands kennen, maar sommige wil ik niet kennen ;-). Dan zap ik maar gewoon door. Geweldig!

Tenslotte, een groot nadeel is dat er iedere keer een nieuw scherm wordt geopend. Ik begrijp de achterliggende gedachte wel. Je kunt muziek luisteren via last.fm en toch gewoon verder surfen op last.fm. Ik vind het een beetje warrig.

Het is zeker een modern tooltje:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten